Czy wiecie, że historia detailingu jest dłuższa niż historia samochodu?

                    A jednak to prawda i sięga początku 1800 roku, kiedy to powstał pierwszy na świecie wosk na bazie tłuszczu zwierzęcego. Miało to miejsce w niemieckim mieście Bischofsheim, a wosk miał chronić farby lakiernicze, którymi malowano powozy konne.

 W 1886 roku wyprodukowano pierwszy samochód z napędem benzynowym, którego konstruktorem był Carl Benz, a już w 1888 roku zaczęto opracowywać asortyment stałych, płynnych oraz pastowych środków do polerowania. W 1889 roku powstała firma motoryzacyjna znana dziś jako MERCEDES-BENZ, założona przez Gottlieba Daimlera i Wilhelma Maybacha.Elektron vacuum cleaner 1916

                   Przez kolejne lata technologia sukcesywnie parła do przodu. Środki transportu ulegały zmianie, a produkty do detailingu przechodziły metamorfozę.  I tak na przykład pierwszy wosk z 1800 roku został współcześnie zastąpiony nanopowłokami, które wiążąc się z powierzchnią samochodu, zapewniają wysoką ochronę przed negatywnym wpływem czynników zewnętrznych. Zaletą nanocząsteczek mających rozmiar 1-100 nm (nanometr czyli jedna miliardowa metra), jest możliwość przedostawania się w miejsca niedostępne dla standardowego produktu, takie jak pory lub mikroskopijne nierówności, na z pozoru gładkich powierzchniach, np. lakierowanych. Pomagają utrzymać  powierzchnię w czystości, a ciecze, które trafiają na powłokę nano, spływają swobodnie.

                    Współczesny  car detailing stał się zawodem, sposobem na życie czy wręcz formą sztuki. Profesjonalne firmy detailingowe, którym jest też studio MotoClean we Wrocławiu,  oferują profesjonalną formę kosmetyki samochodowej, której celem są  szczegółowe zabiegi pielęgnacyjne oraz zabezpieczające  samochód zarówno wewnątrz jak i na zewnątrz, przy użyciu środków dedykowanych tej profesji. Auto detailing to najbardziej zaawansowana forma SPA dla każdego samochodu.

Co składa się na auto detailing? Otóż ten zoptymalizowany proces kompleksowej pielęgnacji samochodu, zamyka się w kilku najważniejszych etapach:

  • mycie,
  • dekontaminacja i glinkowanie,
  • inspekcja lakieru,
  • korekta lakieru,
  • zabezpieczenie pojazdu lub jego elementów, zarówno na zewnątrz jak i wewnątrz.

                    Podstawowy zabieg prawidłowo pielęgnujący powłoki lakierowane to mycie całego pojazdu,  łącznie z kołami i felgami (najbardziej ekologiczne i bezpieczne dla karoserii i uszczelek zimą - to mycie parowe w profesjonalej myjni parowej).  Generalnie czynność mycia pozwala usunąć luźno związane z jego powierzchnią zabrudzenia, między innymi błoto, kurz, sól drogową, piasek itp.  i wcale nie jest prostą sprawą. Nieumiejętne stosowanie narzędzi lub środków chemicznych, może spowodować, że nie uzyskamy oczekiwanego efektu, a w bardziej pesymistycznej wersji, poważnie uszkodzić lakier. Zapomnijmy więc o myciu auta płynem do naczyń, który pozbawia lakier istotnych właściwości i powierzchnia lakieru staje się przepuszczalna, co prowadzi do jego utleniania.  Również mycie starym T-shirtem czy tetrową pieluchą, to zły pomysł, gdyż mogą zarysować powierzchnię lakieru. Najbardziej wskazane są ręczniki  i ściereczki z mikrofibry i mikrofazy, gdyż ich budowa pozwala na usunięcie brudu bez ryzyka powstawania zarysowań.foto

 Dekontaminacja w procesie auto detailingu, pozwala pozbyć się wszelkiego rodzaju zanieczyszczeń, które na stałe przywarły do lakieru. Wśród nich znajdują się m.in. żywice z drzew, kauczuk z opon, smoła, sadza, drobiny asfaltu, pył z klocków hamulcowych, a nawet lotna rdza.  Do usuwania tychże zanieczyszczeń stosujemy dedykowane preparaty.

Jeśli po wykonaniu dekontaminacji i spłukaniu auta,  lakier w dotyku jeszcze jest szorstki i chropowaty to wykonujemy glinkowanie, które wyciągnie resztę osadzonych na karoserii zanieczyszczeń. Glinkowanie jest dla lakieru bezpieczne. Nie przyczynia się do powstawania nowych zarysowań i nie zmniejsza grubości powłoki lakierniczej. Jedyna uwaga to taka, że nigdy nie glinkujemy suchego lakieru. Aby glince nadać poślizg możemy użyć quick detailera lub wody z odrobiną szamponu samochodowego.

Kolejny etap detailingu to inspekcja lakieru, która pozwoli ocenić stan lakieru, jego oryginalność, kondycję i grubość z dokładnością do 1 mikrona. Pozwoli nam też zaplanować dalszy przebieg procesu i dobrać odpowiednie kosmetyki samochodowe, dla osiągnięcia najlepszych rezultatów.

Gdy mamy wszystkie powyższe zabiegi za sobą, przechodzimy do korekty lakieru. Jest to wieloetapowy proces,  w wyniku którego usuwamy rysy, zmatowienia, przebarwienia, wżery, swirle, hologramy itp. za pomocą maszyn polerskich Dual Action lub rotacyjnych oraz odpowiednich padów i past polerskich.

Zwieńczeniem naszej pracy jest ostatni etap, czyli wybór zabezpieczenia lakieru.  Może to być wosk naturalny  lub syntetyczny, powłoka polimerowa, kwarcowa lub ceramiczna itp., które przywrócą blask i głębię koloru naszemu pojazdowi. Powłoka ceramiczna 9H

Proces auto detailingu oprócz części zewnętrznej samochodu, obejmuje również detailing wnętrza, w którego skład wchodzą: czyszczenie tapicerki, odżywianie i impregnacja  oraz zabezpieczenie wszystkich elementów wnętrza wykonanych ze skóry, materiału, winylu czy plastiku.

Dopełnieniem najważniejszych etapów w procesie auto detailigu są jeszcze takie działania jak: czyszczenie i zabezpieczenie szyb, uszczelek, polerowanie i zabezpieczenie kloszy lamp, mycie i czyszczenie komory silnika oraz pielęgnacja kół i felg.

Mamy nadzieję, że choć trochę przybliżyliśmy proces, jakim jest  car detailing. Nie jest to tylko czyszczenie i polerowanie. Jest to natomast szereg długotrwałych oraz żmudnych i czasochłonnych działań z użyciem zaawansowanych kosmetyków samochodowych, celem podniesienia walorów estetycznych oraz użytkowych pojazdu.

 

 

 

 

 

Motoclean

MotoClean to auto detailing jakiego nie znałeś. Kompleksowo i starannie zadbamy o Twój samochód. Poprawimy stan wizualny pojazdu oraz zabezpieczymy jego poszczególne elementy przed skutkami codziennej eksploatacji. Zastosujemy specjalistyczne kosmetyki i urządzenia.

Powrót na górę